آموزش نحوه تنظیم کردن شناور کولر ابی و نصب ان

فراگیری روش تهیه کردن شناور کولر ابی و نصب ان
در هنگام راه‌اندازی و خدمت کولر آبی رنگ یکی‌از نصیب هایی که همواره می بایست بازدید شود شناور کولر آبی رنگ است . در واقع شناور کولر آبی رنگ می بایست سالانه گشوده و به خیر بازدید شوند و در شکل نیاز عوض شوند . ما در‌این مطلب قصد داریم راجع‌به این که ابدا شناور چه است و روش نصب و تهیه شناور کولر آبی رنگ با نیز حرف کنیم .

 آشنایی با شیر شناور  کولر آبی

شیر شناور چیست؟

شیر شناور به شیر هایی گفته می شود که اساسا وظیفه در دست گرفتن کردن مرحله مایع را بر عهده دارا هستند . اصطلاح شناور که بدین شیر ها اطلاق می توان به ادله قطعه پلاستیکی توپ مانندی است که بر راز این شناور ها متصل شده و به قدری سبک است که با بالا وارد شدن مرحله آب با آن جنبش می نماید .

شیر شناور کولر آبی رنگ

زمانی مرحله آب به اندازه رقم خورده بالا بیاید شیر شناور به میزان ای بالای میاید که دیگر اذن ورود سیال را نداده و منجر انقطاع شدن محل ورود آب می شود . مکانیزم انقطاع کردن آب در‌این شیر ها متعدد است .

نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی

در بعضا از شیرهای شناور توسعه یافته خیس از یک قطعه آهن ربا در انتهای شناور مستعمل که به محض قرار به دست آوردن به سوی آهن ربای دیگر که به بدنه شیر متصل شده و با چسبیدن به آن روش ورد آب را می بندد اما در کل روش بستن مسیر آب به جهت این است که فلوتر و یا این که خویش قطعه شناور که به یک میله یا این که اهرم متصل است با بالا وارد شدن آب میله را در سوی عقب هل میدهد و این میله یا این که اهرم به‌تدریج روش عبور آب را می بندد تا جایی که دیگر آب اذن ورود نخواهد داشت 

دلیل استفاده از شیر شناور در کولر های ابی

چرا از شیر شناور در کولر آبی رنگ به کارگیری می شود؟

کولر های آبی رنگ از یک سینی تحت عنوان محل تامین و ذخیره آب خویش به کارگیری می نمایند که‌این سینی در واقع جریان پمپاژ آب بر روی پوشال های حریم کولر را برای پمپ آب کولر بی آلایش خیس می شود . از این رو می بایست با یک شیر آب , آب مایحتاج برای این کولر ها تامین شود .

به همین علت با نصب یک شیر شناور در نصیب ذیل و روی مرحله آب اذن بیشتراز حد آب گیری را به کولر نمی دهند . درصورتی که کولر بیشتراز میزان آب گیری نماید اما واقعه خاصی نمی افتد و آب از نصیب شیر تهیه مرحله آب فرنگی می شود اما این مسئله میتواند منجر هدر رفتن منابع و مصرف بیشتراز میزان آب شود .

 اجزای شیر شناور ونحوه نصب شیر شناور کولر های ابی

روش نصب شناور کولر آبی رنگ

همانطور که در صدر تیتر شد شیر های شناور اشکال متفاوتی دارا هستند . اما عموما این شیر ها روند کاری و روش اتصال مشابهی دارا هستند .

نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی

زمانی نیاز به نصب کولر آبی رنگ دارید و یا این که در اولِ فصل مبادرت به باز بینی و خدمت کولر آبی رنگ میکنید می بایست بدانید که شیر شناور را نیز می بایست در برنامه های بازدید و نصب خویش قرار دهید . شاید به جهت رسوب داشتن آب و یا این که هر آلاینده ای دیگر این شیر ها در گیر گرفتگی شده باشند .

یک شیر شناور خویش از اجزا و بخش های مختلفی تشکیل‌شده شده‌است که عبارتند از :

مهره

شیر بدنه

توپی یا این که گوی شنارو

اهرم و یا این که میله یا این که بازو

واشر آب بندی

پین

مهره برنجی یک چهارم اینچی سرویسکار کولر گازی در تهران

سپر شناور

برای نصب شیر شناور شناختن این اجزا نیاز است . ولی می بایست در حیث داشت که معمولا همه قطعات شیر شناور به نیز متصل میباشند و صرفا بعضا از نصیب ها در هنگام نصب می بایست از نیز گشوده شوند تا بتوانید آن را به کولر نصب نمائید .

شیر های شناور کولر های آبی رنگ در انتهای خویش یک مهره , گلویی و مهره برنجی یک چهارم به ملازم یک واشر پلاستیکی دارا هستند . درصورتی که این اتصالات به شناور متصل میباشند می بایست گشوده شوند . بعد می بایست شیر شناور را به بدنه کولر در ذیل کاغذ پشتی نزدیک تشتک کولر نصب شود .

برای این مراد لوله شناور آب را می بایست بعد از عبور دادن از مهره یک چهام و گلویی اختصاصی به پشت کولر و محل درنظرگرفته شده اتصال دهید . برای این مراد بایدد لوله بعد از عبور از گلویی حدود ۲ تا ۳ میل خارج باشد . بعد مهره را بر روی پیچ پشت کولر سفت نمائید . با این کار لوله به پشت سپر شناور متصل شده‌است .

تفاوت کولرهای آبی پوشالی با کولرهای آبی سلولزی در چیست؟

اما به خیر مراقب باشید که در درون شیلنگ شن و ماسه و یا این که هر شی دیگری نباشد تا موجب گرفتگی شیلنگ شود .

در درون کولر ساختار اتصالات شیر موجود است و با خارج کولر متعدد است .

خوبتر است پیشین از نصب شیر شناور در درون کولر آبی رنگ به خیر کف تشتک کولر منزه شود . بعد شیر تهیه را اتصال دهید و بعد از ان به سراغ شیر شناور بروید

مقاله ای پیرامون نصب و نگهداری کولر آبی برای آموزش و راهنمایی شما

شیر شناور به شکلی می بایست اتصال داده شود که میله ای که فلوتر به آن متصل است در وضعیت افتاده یعنی سمتی که میتواند خم شود در سوی کف کولر تهیه شود چون در وضعیت صاف هنگامی است که میخواهد آب را ببندد .

نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی

اتصالات شناور نیاز به تفکیک ندارد و صرفا می بایست مهره شناور که پلاستیکی است را با واشر آب بندی آن به نصیب ذی‌ربط سفت نمائید . بعد از این کار می بایست اعتنا نمائید که مقدار محل ورود آب به کولر بخش اعظم از حد انقطاع کردن شناور نباشد اما تا این جا شناور را وصل نموده اید .

روش تنظیم کردن شیر شناور کولر ابی

طریقه تهیه شناور کولر آبی رنگ

برای این که آب از کولر راز ریز نشود می بایست ضمن این که شناور سلامت و بی عیب باشد به خیر نیز تهیه شده باشد . مهمترین رکن برای تهیه شناور کولر آبی رنگ این است که خویش کولر به خیر سطح شده باشد .

برای تهیه شناور کولر آبی رنگ به ترتیب اقدامات ذیل را انجام دهید :

شیر محل ورود آب کولر را گشوده نمائید

اذن دهید آب تا یک سانتی متری ذیل راز ذیل وارد کولر شود

درصورتی که مرحله آب تشتک کولر به طول حدود یک سانتی متری ذیل راز ریز رسید و شناور آب را انقطاع کرد که هیچ اما در غیر اینصورت می بایست فلوتر مقداری تهیه شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 5    میانگین: 2.4/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>