آشنایی بیشتر با آموزش نحوه استفاده از توالت فرنگی

استفاده از توالت فرنگی به تازگی با استقبال گسترده ای مواجه شده است و در قدیم خبری از این نوع توالت ها نبود! گرچه امروزه افرادی هم پیدا می شوند که به استفاده از توالت های فرنگی رغبتی نشان نمی دهند و بیشتر تمایل به توالت های ایرانی دارند چرا که احساس می کنند بهداشتی تر و استفاده از آن آسان تر است!

از طرفی بسیاری افراد به دلیل بیماری نمیتوانند از توالت های ایرانی استفاده نمایند و حتی در اکثر مکان های عمومی فقط توالت های فرنگی نصب شده است و افراد امکان دسترسی به سری توالت های ایرانی را ندارند!
البته این راهم به خاطر بسپارید که توالتهای فرنگی سراسر بدی نیست و برای بیماران مانند کسانی که دیسک کمر و زانو دارند و افرادی با مشکلات جسمانی شدید بسیار مناسب و یاری رسان است.

شاید استفاده از توالت فرنگی برای همه آسان نباشد، اما نگران نباشید! با ما همراه باشید تا در چنین شرایطی از طرز نشستن بر روی توالت و به طور کلی آموزش کافی برای نحوه استفاده از توالت فرنگی برخوردار شوید.

نحوه استفاده از توالت فرنگی و طرز نشتن بر روی آن

برای آشنایی با نحوه استفاده از توالت فرنگی خوب است بدانید که سنگ توالتی که از آن استفاده می کنید، باید دارای استاندارد و ابعاد مناسبی باشد تا در هنگام برخاستن و نشستن دچار مشکلی نشوید!

با توجه به آلودگی های موجود در توالتهای فرنگی توصیه می شود، قبل از استفاده از توالت فرنگی سطوح آن را به دلیل رطوبت تمیز کنید تا از انتقال بیماریهای پوستی وانتقال ویروس، میکروب و… جلوگیری شود.
شاید توالت فرنگی هایی را مشاهده کرده باشید که دارای روکش پلاستیکی است و با هر بار استفاده با فشردن یک دکمه روکش استفاده شده تعویض می شود؛ اما می دانیم که این توالت ها دارای انواع مختلفی است و ویژگی های شان متفاوت است؛ اما برای رعایت بهداشت در برخی دیگر از توالت ها توجه داشته باشید که شلنگ آب حتماً در کنارتان باشد و قبل از استفاده با یک دستمال سطح توالت را تمیز و با همان دستمال درب توالت را باز نمایید.

برخی توالت های فرنگی مجهز به خود شور هستند ولی اگر سرویس بهداشتی شما چنین قابلیتی ندارد، حتماً توجه کنید شلنگ دستشویی کنارتان باشد؛ چرا که در غیر این صورت طهارت شکل نمی گیرد.

نحوه نشستن صحیح بر روی توالت فرنگی

استفاده نامناسب و غیر استاندارد از سنگ توالت فرنگی، می‌تواند مشکلات جدی همچنین آسیب‌هایی را در دراز مدت به بدنتان وارد نماید. ابتدا به نکته‌ ای که باید توجه کنید این است که سنگ توالتی با ابعاد مناسب خریداری کنید تا در هنگام استفاده از توالت فرنگی اذیت نشوید.

ممکن است بعد از چندی استفاده از توالت فرنگی ها، لوله های فاضلاب آن دچار گرفتگی شود. در این صورت می‌توانید روی کمک و توانایی های لوله بازکن های خبره در سایت برچسب حساب باز کنید و با مراجعه به این وب سایت، از خدمات آن در سراسر تهران برخوردار شوید. برای دریافت مشخصات لوله بازکن سعادت آباد بر روی لینک آن کلیک کنید.

در ادامه این بحث نکاتی را بازگو می کنیم تا شما به راحتی نحوه استفاده از توالت فرنگی را آموزش ببینید. ابتدا باید شلوار خود را تا زانو پایین بکشید تا شلوارتان به زمین برخوردی نداشته باشد و پس از مطمئن شدن از تمیزی توالت پشت به فلاش تانک بنشینید و فقط کمی پای خود را از هم باز کنید.

نکته دومی که باید به آن اهمیت دهید، درست نشستن است اکثر افراد به صورت قائم روی توالت می نشینند اما بهتر است کمی خود را به سمت جلو خم کنید تا عمل تخلیه روده ها و دفع مزاج ساده تر صورت بگیرد؛ چرا که نشستن به زاویه ۹۰ درجه دفع مدفوع سخت کرده و با گذشت زمان ممکن است بیماری هایی مانند سندروم روده تحریک پذیر و یا یبوست گریبان گیر تان شود!
برای پیشگیری نشستن با زاویه تند حدود ۳۵ تا چهل درجه بهترین حالت است.

در آخر خود شور را فشار دهید و سیفون را بکشید و دستمال روی توالت را در سطل زباله بیاندازید و دست هایتان را با آب و صابون بشویید. در نظر داشته باشید که انداختن دستمال در داخل توالت گرفتگی های شدیدی را به مرور به وجود می آورد و عملکرد سیستم توالت فرنگی را کاملاً مختل می سازد که در این شرایط شما نیاز به لوله بازکن و تجهیزات پیشرفته آن پیدا می کنید.
لوله بازکنی سایت برچسب اینجاست تا بتواند به سرعت به محض تماس شما در هر منطقه از تهران به عنوان مثال بلافاصله پس از ثبت سفارش چاه بازکنی شمال تهران نزدیکترین تکنسین را به این منطقه اعزام نماید.

استفاده از توالت فرنگی و آشنایی با نحوه طهارت گرفتن

شاید مهمترین بخش همین طهارت گرفتن باشد! برای طهارت گرفتن به صورت نیم خیز از روی سنگ بلند خود را با شیلنگ بشویید.
نکته: اگر فرد نتواند در هر نوع توالتی چه فرنگی و چه ایرانی خود را تطهیر کند محکوم به نجاست بوده است.

برای طهارت گرفتن لازم است مقداری خود را از روی سنگ بلند و با عبور شلنگ از میان پاهای خود به سادگی و در حالتی که کمی خود را از روی سنگ بلند کردید و اصطلاحا نیم خیز شدید طهارت بگیرید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>