باز کردن گرفتگی لوله با استفاده از یک سیم بلند و خمیده

بازکردن گرفتگی لوله با استفاده از ابزار دستی

  • استفاده از سیم بلند و خمیده
  • استفاده از انواع فنر لوله بازکنی
  • استفاده از تلمبه دستی
  • باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب از طریق لوله زانویی
  • استفاده از جاروبرقی قوی (دارای حالت خشک و تر)

بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب با ابزار ساده و دستی

باز کردن گرفتگی لوله با استفاده از یک سیم بلند و خمیده

می توانید ابتدا سیم را به شکل گلابی کوچک در آورید و آن را در داخل لوله بفرستید و مانند چوب ماهی گیری از آن استفاده کنید بدین نحو که سیم را از قسمت قلاب مانند آن درون لوله بفرستید تا چنگک آن بتواند ضایعات و موهایی که سبب گرفتگی لوله شده است را به دام بیندازد، سپس سیم را به آهستگی به سمت بالا بکشید تا قلاب بتواند آشغال ها را با خود به بالا بیاورد و مسیر لوله را باز کند می توانید این کار را چندین بار تکرار کنید تا موادی که سبب گیر کردن و مسدود شدن لوله شده است از لوله خارج شود و مسیر لوله باز شود.

دقت داشته باشید تا سیم و قلاب آن مواد را از درون لوله خارج کند نه اینکه مواد را بیشتر به داخل هل دهد چرا که سبب می شود مواد به اعماق لوله برود و دیگر با استفاده از سیم و روش های ساده قادر به باز کردن مسیر لوله نمی باشید. می توانید از گیره فلزی کت و شلوار برای انجام این کار استفاده کنید که به راحتی قابل خم شدن است و می توانید یک سر آن را به صورت قلاب در آورید و در داخل لوله فرو کنید. بعد از اینکه مواد بوسیله سیم از داخل لوله خارج کردید می توانید مقداری آب داغ داخل لوله بریزید تا چربی های باقی مانده نیز از لوله ها زدوده شود و مسیر لوله کاملا باز شود. تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی شهرک ایثار گرگان

لوله بازکنی با استفاده از جاروبرقی قوی (دارای حالت خشک و تر)

با استفاده از جاروبرقی که حالت خشک و تر دارد می توانید مسیر لوله گرفته شده را باز کنید. جارو برقی قوی که حالت خشک و تر دارد یک ابزار فوق العاده جهت بازکردن گرفتگی لوله ها می باشد. طریقه استفاده از این دستگاه بدین گونه است که ابتدا جاروبرقی را بر روی حالت مکش مایعات قرار دهید و سپس مخرج آن را بپوشانید تا از کثیف کاری جلوگیری شود. سپس می توانید دور تا دور لوله را درزگیری نمایید. بهتر است از یک کیسه کهنه و قدیمی برای این کار استفاده کنید. با روشن کردن جارو شاهد خواهید بود که قدرت بالای جارو تمام محتویات داخل لوله را بالا می کشد و از مسیر لوله خراج می کند و بع داخل کیسه هدایت می کند. البته بسیاری از افراد لوله بازکن می گویند که استفاده از این روش همیشه راهگشا نیست و ممکن است همچنان لوله مسدود شده باقی بماند.

لوله بازکنی با استفاده از تلمبه دستی

با استفاده از ابزار ساده ای مثل تلمبه دستی می توانید گرفتگی لوله های فاضلاب را برطرف کنید به شرط اینکه این گرفتگی ها شدید نباشد و بتوان آن را با استفاده از تلمبه دستی برطرف کرد. تلمبه دستی می تواند با ایجاد فشار و جریان هوایی که ایجاد می کند، موادی که در داخل لوله گیر کرده است را خارج کنید. بعد از خارج شدن این مواد می توانید آب داغ را باز کنید تا چربی هایی که در دیواره لوله انباشته شده است را نیز از بین ببرید.
استفاده از تلمبه دستی کاملا بی خطر بوده و این وسیله به راحتی قابل دسترس می باشد و هزینه ای ندارد به همین دلیل بریا اولین گام توصیه می شود در ابتدا از این وسیله برای چاه بازکنی استفاده کنید و چنانچه مشکل برطرف نشد، می توانید از سایر ابزارالات لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله و چاه استفاده کنید. بعد از تلمبه دستی استفاده از فنر لوله بازکنی بهترین و مناسب ترین وسیله برای چاه بازکنی می باشد.
رفع بوی بد فاضلاب فاطمی مرکز تهران

بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب از طریق لوله زانویی

زانویی قطعه ای از لوله آب راه است که معمولا این قطعه یک لوله فلزی قابل انعطاف می باشد و انتهای آن به صورت مارپیچ می باشد. اگر در قسمت زیر سینک ظرفشویی را نگاه کنید حتما یک لوله خمیده به شکل زانویی را می بینید که در زمان گرفتگی لوله بازکردن و تمیز کردن این قسمت می تواند تاثیر زیادی در روند لوله بازکنی داشته باشد.
این قسمت از لوله کشی به دلیل شکل خاصی که دارد بسیار مستعد گرفتگی لوله می باشد چرا که آشغال ها و خورده های مواد غذایی در این قسمت می تواند روی هم انباشته شود و مسیر لوله را ببندد. پس قبل از هر اقدامی ابتدا این قسمت را باز کرده و آن را تمیز کنید و به خوبی بشویید و جرم گیری کنید، حال دوباره لوله را در جای قبلی خود ببندید اگر باز هم مسیر لوله بسته بود باید سایر قسمت های لوله کشی را بررسی کنید و اگر لازم بود سایر روش ها را بکار بگیرید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>